AUTA s.r.o.
  • MÁTE NEHODU ?
  • MÁTE PORUCHU ?
  • VOLEJTE 722 778 999 24/7
Smluvní partner: allianz.png ceska_pojistovna.png cpp.png csob_pojistovna.png generali_pojistovna.png kooperativa.png uniqa.png wustenrot.png

Novinky

18. 09. 2014

NOVÉ DÍLY MUSÍ UHRADIT POJIŠTOVNA

Pojišťovny musí po nehodě proplácet nové díly i na starší auta, řekl Ústavní soud

 

Řidič, jemuž po nezaviněné nehodě proplatila pojišťovna jen část oprav, nalezl zastání u Ústavního soudu. Ten odmítl výklad obecného soudu, že úplná úhrada nákladů by vůz zhodnotila oproti stavu před nehodou. Tato argumentace je podle ústavních soudců zjednodušující, neboť havarovaná vozidla mají na trhu obecně nižší cenu. O rozhodnutí informovala mluvčí ÚS Miroslava Sedláčková.

 

Cena opravy vozidla byla vyčíslena na 78 616 Kč, motoristovi však byla uhrazena pouze částka 55 691 Kč s tím, že opravou došlo ke zhodnocení vozidla o částku 22 925 Kč.

 

ÚS však odmítl argumentaci odvolacího soudu, který výši vzniklé škody snížil o 50 procent ceny všech nových dílů bez ohledu na to, zda byl stěžovatel jejich získáním reálně obohacen.

 

Ústavní soud konstatoval, že řidiči bylo ono tzv. zhodnocení vozidla v podstatě vnuceno. „Opravou vozidla přitom poškozený obvykle sleduje pouze jeho uvedení do stavu před nehodou. Pokud opravu vozidla nelze provést úsporněji a směrovala jen k odstranění následků škodné události, nejeví se Ústavnímu soudu spravedlivé, aby byli poškození pravidelně nuceni doplácet na zprovoznění vozu mnohdy nemalé částky,” uvedli soudci.

 

„Po poškozeném samozřejmě nelze požadovat, aby např. objížděl vrakoviště a hledal náhradní díl odpovídající stářím dílu, který byl během nehody poškozen,” konstatoval soud.

 

Případ se vrátí k opětovnému projednání městskému soudu v Praze.

18. 09. 2013

NEJSME LOVCI NEHOD


Nehodové Centrum Region a Auta s.r.o. slouží již řadu let těm, kteří potřebují pomoci s vyřízením škody na vozidle. Svým klientům poskytujeme náhradní vozidla v případě zájmu provádíme opravy vozidel všech značek. Naše služby využívají klienti převážne ve středních Čechách,ale i V Písku a Táboře včetně spádových oblastí zajišťujeme také přímou Pomoc u dopravní nehody či poruchy.


Nejsme crash hunteři. Služby pro klienty provádíme našimi vlastními silami.K nehodám či poruchám nás volají sami účastníci, jednoduše proto, že nás znají a vědí o naší práci. V dané oblasti pracujeme již 5 let. Náš Mobilní technik pomúže se záznamem o dopravní nehodě, případně nabídne bezplatné služby, které jsme připraveni poskytnout.


Naši klienti získávají kvalitní služby, profesionalitu a příjemné a ochotné jednání. Díky naší službě získají od pojišťoven také to nač mají ze zákona nárok. Je bohužel pravidlem, že pojišťovny tak často ze své vlastní vůle nepostupují.


Naše služby může využít každý, mezi naše klienty patří firmy, podnikatelé i běžní uživatelé vozidle, kteří svá vozidla používají k svých soukromých či rodinných potřeb.

16. 07. 2013

NEOPRÁVNĚNÉ KRÁCENÍ POJISTNÉHO PLNĚNÍ

Neoprávněné krácení pojistného plnění při autonehodách pokračuje
 Vydáno: 6.2.2012

 V minulém roce časopis dTest informoval širokou veřejnost o praxi českých pojišťoven, které i přes stanovisko Ústavního soudu neoprávněně krátí pojistné plnění z povinného ručení osobám, které nehodu nezavinily. Od té doby do jisté míry poklesl počet stížností evidovaných poradnou dTestu, ovšem i nadále mnohé pojišťovny neplní poškozeným v souladu se zákonem a obohacují se tak o značné sumy právě na jejich účet.
 
Ke stažení

 V minulých týdnech jsme zaznamenali nárůst stížností na způsob vyřizování pojistných událostí pojišťovnou Kooperativa. Tato pojišťovna při výměně běžného náhradního dílu za nový v rozporu se zákonem snižuje pojistné plnění, a tudíž cenu náhradního dílu proplácí jen zčásti.

 Poškozený si pak rozdíl mezi cenou a výší plnění musí uhradit ze svého. Jde přitom o situaci, která se může stát každému. Nezaviněně dojde k autonehodě, ovšem pojišťovna viníka nehody neuhradí celou cenu náhradního dílu, když od jeho ceny odečte částku s ohledem na stáří vozidla či počet ujetých kilometrů. Pojišťovny přitom argumentují možným bezdůvodným obohacením na straně poškozeného, který by dostal lepší a hodnotnější díl než ten, který měl před nehodou.

 Lze však jen stěží předpokládat, že by se cena havarovaného vozidla výměnou náhradního dílu zvýšila, právě naopak. Je tedy nepřípustné, aby poškozený za chybu jiného musel doplácet ještě finančně. Pojišťovna musí uhradit všechny prostředky, aby bylo vozidlo použitelné tak jako před nehodou. A je-li k tomu nutná výměnu dílu za nový, musí zcela uhradit i tu.

 Za všechny případy jmenujme případ pana Zdeňka. V červnu loňského roku panu Zdeňkovi nabourali na křižovatce jeho osobní vůz Suzuki Ignis. Vůz viníka nehody byl pojišťěn právě u pojišťovny Kooperativa. Vůz byl v autorizovaném servisu opraven a došlo k výměně levého vnějšího zrcátka, opravě levého zadního boku a opravě levých zadních dveří. Oprava byla servisem vyčíslena na částku téměř 24.000 Kč. Pojišťovna stanovila výši pojistného plnění rozpočtem a od pojistného plnění odečetla částku odpovídající 30 % z celkové částky. Toto jednání  pojišťovna odůvodnila tím, že v souladu s metodikou Znaleckého standardu č. 1/2005 je v rámci skutečné škody uvažována s ohledem na počet ujetých kilometrů, stáří a stav vozidla korekce nákladů na materiál.

 Pojišťovna Kooperativa však není jedinou, která jedná v rozporu se zákonem a stanoviskem Ústavního soudu. Mnohé pojišťovny jednoduše spoléhají na to, že se poškozený s nimi nebude o finanční prostředky soudit, či nezákonnost vůbec namítat.
  

16. 07. 2013

ZDRAŽENÍ POVINNÉHO RUČENÍ

Majitelům aut od příštího roku zdraží povinné ručení o stovky korun kvůli novele zákona o pojištění, která zavádí pojišťovnám povinnost odvést z vybraného povinného ručení tři procenta hasičům.

 Poslanci, kteří budou novelu příští týden schvalovat, tvrdí že pojišťovny důvod zdražovat nemají. Pojišťovny s tím ale zásadně nesouhlasí. "Stále platí rovnice, že 20 miliard korun pojišťovny vyberou a deset miliard vydají. To znamená, že každý rok mají tyto pojišťovny deset miliard korun," řekl Lidovým novinám Jeroným Tejc (ČSSD).
 Podle pojišťoven je povinné ručení v posledních dvou letech ztrátové, a pokud budou muset něco odvádět, musí zdražit. "Není jiné cesty. Sazby jsou na hranici rentability - a spíše za ní," řekl listu prezident České asociace pojistitelů Martin Diviš. Podle původního návrhu novely z loňského roku měli peníze z pojišťoven dostávat pouze hasiči. Nynější návrh jim přiděluje jen 60 procent částky, 15 procent dostanou policisté a zdravotníci a 15 procent má jít na programy pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Peníze bude rozdělovat Fond zábrany, který by měla spravovat Česká kancelář pojistitelů, píší Lidové noviny.
 Lidové noviny, DŠ




Rady, články